9 Ocak 2012 Pazartesi

hazırlık dönemi ve hormonlar

Bu dönemi tabiiki planlı hamilelik düşünenler için anlatacağım.Aslında biz 1.5 yıl önce bebek için karar vermiştik ama biraz ertelemek zorunda kaldık:)Şöyleki bu karardan sonra rutin jinekolojik muayeneler için doktora gidip gerekli testlerimi yaptırmıştım.Genel muayene,simir testi ve tam kan sayımı..Buraya kadar her şey normaldi ancak 2.5 ay sonra kafamı birşeyler kurcalamaya başladı sabırsızlanıyodum beklemek istemiyodum ve hep acabalarım vardı...O dönem televizyondaki kamu spotlarından biri de ANNE OLMAK MI İSTİYORSUNUZ PEKİ HORMONLARINIZI KONTROL ETTİRDİNİZ Mİ TARZI BİRŞEYDİ.Doktora gittim ve ben TSH testi yaptırmak istiyorum dedim doktor sebebini sorunca sadece baktırmak istiyorum dedim...ve sonuç..Vücudumdaki TSH oranı 21.58 ulU7ml!!!olması gereken maksimum seviye ise 5 ulU7ml,sonrasında benim için sıkıldığım günler başladı:)tabii şimdi gülüyorum çünkü tedavisi son derece kolay ,o kadar da korkulmayacak ama kontrol altında olması gereken bir durumdu neyse sonrasında eşimle hemen Prof.Dr.Halil AZİZLERLİ'ye gittik kendisi Türkiye'de endokrinoloji dalında en iyilerden harika bir doktor, muayene etti ve hergün düzenli kullanacağım bir sentettik tiroid hormonu hapı verdi ve biz tedaviye başladık, zaten 1.5 ay gibi kısa bir sürede de her şey normale döndü:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder